Послуга посередництва (медіації) особам і сім’ям у складних життєвих обставинах
Дивіться відео "Посередництво (медіація) особам і сім'ям у складних життєвих обставинах"
Або читайте статтю:
Соціальна послуга посередництва (медіації): допомога у врегулюванні конфліктів
Соціальна послуга посередництва (медіації) надається Дніпровським міським центром соціальних служб та спрямована на розв’язання врегулювання конфліктів/спорів за допомогою посередника/медіатора.
Посередництво (медіація) – це метод розв’язання конфліктів/спорів. За його допомогою учасники конфлікту намагаються досягти згоди за участю у процесі вирішення конфлікту посередника/медіатора.
Хто може отримати соціальну послугу
Отримувачами соціальної послуги посередництва (медіації) є особи та сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах, в тому числі члени прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сім’ї опікунів/піклувальників.
Хто здійснює посередництво (медіацію)
Надання соціальної послуги забезпечує професійно підготовлений посередник/медіатор.
Принципи роботи посередника/медіатора
Посередник/ медіатор надає соціальну послугу на підставі добровільної, взаємної згоди сторін конфлікту/спору із дотриманням принципів доступності, захисту та безпеки отримувачів послуги, рівності та активності сторін, поваги до отримувачів послуги, незалежності, нейтральності, неупередженості, конфіденційності.
Медіатор не може пропонувати сторонам варіанти розв’язання конфлікту, примушувати до прийняття будь-якого рішення, його завдання – організувати та забезпечити сам процес переговорів, підтримувати доброзичливу ділову атмосферу, а також за потреби та за згодою сторін залучати до консультування інших фахових спеціалістів.
Учасниками процесу медіації обов’язково погоджуються місце, дата та часові межі переговорного процесу.
Організація надання посередництва (медіації)
Підставою для надання соціальної послуги посередництва (медіації) є письмова заява отримувача соціальної послуги або його законного представника, надана до Дніпровського міського центру соціальних служб. Надання даної послуги передбачає укладання договору між усіма учасниками процесу. Соціальна послуга дитині віком до 14 років надається за участі її законного представника, а у разі його відсутності – посадової особи органу опіки та піклування.
Етапи надання соціальної послуги посередництва (медіації)
Соціальна послуга посередництва (медіації) включає два етапи.
І. Здійснення посередництва.
На цьому етапі посередник:
- встановлює зв’язок/контакт зі сторонами конфлікту та домовляється про індивідуальну зустріч;
- аналізує ситуацію та забезпечує умови, необхідні для діалогу між сторонами;
- допомагає у врегулюванні конфлікту, а саме встановлює його причини, аналізує шляхи та умови розв’язання, сприяє його усуненню;
- за потреби пропонує сторонам звернутися до медіатора;
ІІ. Здійснення медіації.
На цьому етапі медіатор допомагає сторонам налагодити комунікацію, пояснити одна одній своє бачення конфлікту та шляхів його розв’язання/врегулювання, проаналізувати перспективи варіантів рішень, прийнятих сторонами, а за потреби укласти медіаційну угоду.
Сторони медіації мають право у будь-який момент відмовитися від участі у медіації.
Тривалість надання послуги
Тривалість надання послуги визначається індивідуально у відповідності до визначених індивідуальних потреб сторін медіації та їх готовності до співпраці. У середньому послуга посередництва (медіації) включає від 1 до 12 зустрічей тривалістю до 3 годин кожна.
Умови відмови у посередництві (медіації)
Дніпровський міський центр соціальних служб може відмовити у наданні послуги посередництва (медіації), у разі відсутності спеціально підготовленого посередника/медіатора, відсутністю згоди однієї із сторін медіації, наявності конфлікту інтересів у медіатора та учасниками процесу, недієздатність однієї зі сторін медіації, перебування учасників переговорного процесу у стані гострого алкогольного чи наркотичного сп’яніння, гострого перебігу захворювання.
Контакти
Дніпровський міський центр соціальних служб
Адреси: вул. Новосільна, 21,
вул. Михайла Грушевського, 70, каб. 461
Телефони: (056) 767 18 46, (098) 300 45 60
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Амур-Нижньодніпровському районі
Адреса: просп. Петра Калнишевського, 55
Телефони: (063) 477 70 01, (067) 200 40 92
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Індустріальному районі
Адреса: просп. Петра Калнишевського, 55
Телефон: (067) 200 26 72
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Новокодацькому районі
Адреса: вул. Новоорловська, 2/92
Телефони: (056) 767 12 30, (096) 248 75 74
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Самарському районі
Адреса: вул. 20-річчя Перемоги, 15
Телефони: (099) 540 51 12, (067) 200 26 04
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Соборному районі
Адреса: пл. Шевченка, 7
Телефон: (096) 558 47 70
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Центральному районі та Шевченківському районах
Адреса: вул. Новосільна, 21
Телефон: (096) 856 18 00
Відділ Дніпровського міського центру соціальних служб в Чечелівському районі
Адреса: просп. Сергія Нігояна, 3
Телефон: (067) 199 78 94
Відділ соціально-психологічної роботи та підтримки сімей
Адреса: просп. Петра Калнишевського, 55
Телефон: (068) 806 23 53